Oltiin tänään mustavalkoisten kanssa tokoilemassa. Alla suoritusrivi ja kootut selitykset Hymy

Spot

Luoksepäästävyys 10. Spot ei tainnut edes tajuta, että joku kävi moikkaamassa, kun oli niin keskittynyt tekemään töitä.

Paikalla makaaminen 9. Nopeasti maahan ja näytti vetävän sikeitä 2 min. Asento kyllä pysyi ja pää ylhäällä, mutta silmät näytti luppaavan. Spot ei vain voi ymmärtää, että paikalla makuussa pitäisi skarpata. Tästä johtuen tarvitsi kaksi käskyä istumaan nousuun.

Seuraaminen kytkettynä 9. Liian tiivistä ja vinkuna alkoi lopussa. Itse olin tyytyväinen tiivistähän tuo on tokoon, mutta mun mielestä mielettömän makean näköistä. Tyytyväinen olin myös siihen, että piippaus alkoi vasta lopussa.

Seuraaminen taluttimetta 8. Edelleen liian tiivistä ja vinkui lähes koko matkan. Niinpä, kun ei sitä palkkaa tule Spot päätti panostaa astetta enemmän...

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9. Tosi hienosti vauhdilla heti maahan, mutta taas tarvitsi kaksi käskyä nousemiseen. Kuinka se voikin olla niin vaikeaa...

Luoksetulo 9. Tuli vauhdilla ja vinoon perusasentoon.

Seisominen seuraamisen yhteydessä 10. Tämä oli makea, pysähtyi niille sijoilleen.

Estehyppy 10. Lähelle jää hyppyä, mutta ei tuntunut tätä tuomaria ainakaan haittaavan.

Kokonaisvaikutus 10. Spot ei ole ryhmässä treenannut, joten vähän jännitti miten reagoi yleisöön, liikkeenohjaajaan, mun jännitykseen yms. Ei reagoinut, teki just niin kuin on opetettu ja motivaatio vain kasvoi loppua kohti. On se huippu otus. Pisteitä yhteensä 182, kunniapalkinto ja kolmas sija. Uusinnan alokkaasta spot ottaa parin viikon päästä, kun olin sen jo ilmoittanut. En ihan luottanut, että ekalla selvitään eikä ipana osaa vielä kaukokäskyjä, joten avo saa vielä odottaa.

 

Tinka

Paikalla makaaminen 10. Ei ongelmia.

Seuraaminen taluttimetta 9. Viimeinen perusasento jäi jostain syystä tekemättä.

Istuminen 7. Tein itsellenikin tuntemattomasta syystä hirveän vahvasti kropalla ja kädellä avustaen käskyn. Tinka meni hitaasti istuun kun ihmetteli tietysti, että mikähän tota nyt vaivaa...

Luoksetulo 7. Seisomiseen pysähtyi ihmeen hyvin, meni vain vähän pitkäksi. Makaaminen menikin sit seisomiseksi ja tarvitsi kaksoiskäskyn. Vauhti oli laukka koko ajan.

Ruutu 0. Täysillä ruudun ohi ja korjauksella koko kehästä pihalle. No olipa ainakin vauhtia, tietysti olis suotavaa, että suuntakin olis oikea....

Nouto esteen yli 9,5. Loppu perusasento vino, muuten ihan peruskauraa.

Metalli 7. Räkäisi kapulan mun jalkoihin, kun oli jo perusasennossa. Ilmeisesti oon itse treenatessa ottanut kapulan nopeammin pois ja nyt tuumas, että otat tai et minä en enää pidä....

Tunnari 6,5. Löysi oikean kapulan nätisti, mutta räkäisi ihan samalla tavalla mun jalkoihin kuin metallin ja selitys lienee asialle myös sama. Lisäksi mallaili kapulaa suuhunsa koko palautusmatkan.

Kauko-ohjaus 0. Blondi makas maassa ja tuijotti mua vaan kun olis pitänyt nousta istuun. Kun pääsi lopulta vauhtiin, pääsi sitten niin hyvin, että eteni yli oman mittansa, että silleen ja niin kun näitä on hinkattu...

Kokonaisvaikutus 10. Koiruus teki iloisesti töitä. Mikä on kyllä ehdoton plussa. Eniten pelkäsin sitä, ettei viitsi tehdä mitään tai lössähtää jo puolessa välin. Nyt jaksoi hyvin tehdä hommia ja häntä heilui. Tinkan tokoura ei siis suinkaan loppunut vaan nyt vähän aika treenataan näitä ja kokeillaan uusiksi. Lupasin jo Tinkalle, että jos olet perässävedettävä malli niin ei tarvi enää tokoilla. Tinkan kokonaispisteet 194 eli ei juhlinnan aihetta sinällään, mutta motivaatioon olen todella tyytyväinen.