Käytiin pääsiäisenä Turussa Jaakon opissa. Tällä kertaa rata ei ollut kovin ”haastava”. Radalla oli paljon pätkiä, joissa piti rytmittää niin, ettei mene liikaa koiran edelle. Tämä osoittautui haastavaksi Spotin kanssa. Spotti oli jotenkin väsynyt (johtuen varmaankin pääsiäisen pitkistä 2 tunnin lenkeistä ja oltiin pihalla koko päivä). Spotti siis ei millään tahtonut irrota ja jos mä juoksin Spotin kanssa, niin Jaakko antoi sapiskaa mulle että ”EI, EI, EI NOIN!” :-) Tämä johtui siitä, että Jaakko tietää, etten mä halua koiraa joka kulkee vain ohjaajassa kiinni, eikä irtoa ollenkaan. Irtoamisen treenaukseen saatiin hyviä vinkkejä, sekä kotiläksyjä ja mietittävää kuinka minä palkkaan koiraa.  

 

Tinkan kanssa treenit Jaakolla menivät hyvin. Taaskaan puomin itsenäinen alasmeno ei toiminut, kun piti jäädä jälkeen. Tällä radalla se ei onneksi aiheuttanut jatkon kannalta yhtä paljon hankaluuksia kuin viimeksi. Rytmitystä ja ohjauksen oikea aikaisuutta pitää nyt seurata kunnolla. Olin tällä kertaa ajoissa joka paikassa, mutta ohjaus oli silti myöhässä, joka taas aiheutti mm. tinkalle hakemista. Pekka lupasi jatkossa syynätä tätä. Lisäksi läksyksi tuli paneutua takaakiertoihin. Mun oma näyttäminen on niiden osalta vähän niin ja näin, lähinnä jotain sinne päin. Nyt pitää treenata molemmat takaakierto systeemit kuntoon eli törkkäsy esteen vieressä ja pyörittävä.